Ondernemend Geluk

Welke invloed hebben liefde en geluk op ons werk en op de manier waarop we richting geven aan ons leven? Waarom zijn leiderschap en dienstbaarheid onlosmakelijk met elkaar verbonden bij transformatieprocessen in organisaties? Wat vraagt onze klant in een proces waarbij Ondernemend Geluk voorop staat?

Na de Zomerinspiratie bijeenkomst van 21 juni gaan we op 3 afzonderlijke avonden in op de kracht van Ondernemend Geluk.

10 september
Liefde en Geluk: Liefde is een staat van innerlijke overvloed, onze innerlijke en onbegrensde staat van waaruit we onbegrensd kunnen geven. Geluk kan dan het gevolg zijn. Het is het product van een staat van zijn, die voor iedereen weer anders is en anders wordt ervaren. Het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn, maar je kunt er wel wat aan doen om gelukkiger te worden. Op deze avond gaan we in op de persoonlijke lessen uit het boek Ondernemend Geluk. We laten je aan de hand van filmpjes zien, wat bekende en minder bekende Nederlanders onder geluk verstaan en we gaan samen in gesprek om te ervaren wat geluk betekent.

24 september
Leiderschap en Geluk: Leiderschap + Dienen = Geluk. Leiderschap en dienstbaarheid lijken tegenstrijdig aan elkaar te zijn. In leiderschap geef je richting en ben je actief sturend. Als je dienstbaar bent, heb je een ondersteunende rol die gericht is op de belangen van de ander. In dienend leiderschap komen deze twee tegengestelde functies samen. Het is een levenshouding waarin ook gastvrijheid een belangrijke rol speelt. Op deze avond gaan we in op het werk van Ricardo Semler en zijn kijk op leiderschap. We ontleden een begrip als Servant leadership (Dienend Leiderschap), waarbij we de verbinding maken met jou, je werk en je rol in het contact met anderen.

8 oktober
Geluk en onze Klanten:
De derde avond is een praktische avond voor kleine en grote ondernemers waarbij geluk van klanten centraal staat. Wanneer je het geluk van klanten als missie benoemt en streeft naar optimale klanttevredenheid, kan er een beweging van buiten naar binnen ontstaan die laat zien wat de werkelijke behoefte van je klanten is. We beschrijven die missie vanuit het begrip Hostmanship. Het is een manier van reflecteren, een innerlijke overtuiging, die de klant en zijn wensen centraal stelt.  Het streven naar optimale klantbeleving zorgt voor klanten, die andere klanten adviseren om met jou zaken te doen.
We zullen praten over het bereiken van optimale klantbeleving en het creëren van een golden circle van jouw organisatie.  Daarnaast zal het een avond worden met veel praktische handvatten en succesvoorbeelden.

Ton Constandse (trainer / procesbegeleider)
Marjon Booij (CRM consultant)
Sasja Abbenhues (organisatie adviseur)

Kosten:
Drie avonden: € 250,- (excl. Btw)  inclusief een exemplaar van boek en dvd ‘Ondernemend Geluk’
Inschrijving voor aparte avonden à € 90,- (excl. Btw) per avond

Opgeven kan via de onderstaande inschrijfformulieren:
De drie workshops op 10 september, 24 september en 8 oktober

Of één van de volgende workshops:
Liefde en Geluk (10 september 2013)
Leiderschap en Geluk (24 september 2013)
Geluk en onze Klanten (8 oktober 2013)

Maximaal 15 deelnemers

Ondernemend Geluk